Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2014.03.14.
23:59

Írta: DóraTibor

Angliai találkozás Thököly Imrével

Munkám része, hogy évente 10-12 alkalommal diákcsoportokat kísérek Angliába, ahol idegenvezetőként segítek nekik megismerni az angol kultúrát, történelmet, irodalmat. Alig akartam hinni a szememnek 2013. májusában, amikor a Dél-Angliában található Logleat kastély falán megláttam ezt az eredeti, XVIII. századi olajfestményt. Egyből felismertem a portrén szereplő híres magyar nemest, de annyira hihetetlen volt, hogy ott volt látható, hogy megnéztem a kereten, hogy valóban azt az embert ábrázolja-e, akire én gondoltam - és valóban, ezen a képen tényleg Thököly Imre látható. Tőle kettőre pedig a felesége, Zrínyi Ilona arcképe lóg a falon!

Fénykép0562.jpg

Angliában ezen kívül csupán egy helyen láttam magyar vonatkozású történelmi festményt: A windsori kastélyban lóg a szombathelyi születésű Szent Mártont ábrázoló festmény, miközben megosztja köpenyét egy koldussal. De a Szent Márton-kép inkább vallási tartalma miatt szerepel a kastélyban, ezért hát megkérdeztem a teremőrt: egy, a hatvanas éveiben járó angol urat, hogy miért van itt Emerich Tekeli képe. Ő azt felelte, hogy a kastély XVIII. századi ura előszeretettel gyűjtötte a korabeli hősök képeit, és bizony Emerich Tekeli és felesége, Leona Tekeli is nagy magyar hősök voltak, de bevallotta, hogy ennél többet nem tud róluk. A Longleat kastély egyébként valóban tele van középkori hősökről készült festményekkel.

Longleat Castle and safari park 05.jpg


Amikor meséltem a teremőrnek Thököly Imréről és Zrínyi Ilonáról, no meg Rákócziról és a szabadságharcról, majd amikor megmutattam neki a magyar 500 Forintost azzal, hogy azon az itt csak Leona Tekelinek hívott Zrínyi Ilona fia látható, a teremőr el volt képedve. Amikor megemlítettem neki, hogy én már bizony jártam a festményeken látható magyar hősök sírjánál a kassai dómban, teljesen le volt nyűgözve.


Ekkor azt mondta, hogy 15 éve dolgozik teremőrként itt, de ezekről a festményekről még soha senki nem kérdezett semmit, egyetlen magyar vendég sem ismerte fel őket és bizony ő sem tudott eddig sokat ezekről a magyar hősökről.


Végezetül megkértem, hogy a Leona Tekeli nevet írják át a katalógusban Ilona Zrínyi-re, amit meg is ígért. Két hét múlva megint megyek oda. Kíváncsi vagyok, vajon átírták-e!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://olvass-erdekessegeket.blog.hu/api/trackback/id/tr455860993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása